دورۀ دوم بیماران دشوار

[page_header show_title=”0″ bg_color=”#b80404″]

[title style=”center” text=”توضیحات کارگاه” size=”120″]

[row]

[col span__sm=”12″ divider=”true” align=”left” depth=”3″ depth_hover=”3″]

📅 زمان: یکشنبه‌ها یک هفته درمیان

شروع از 4 دی 1401 (10 جلسه آنلاین)

🕘 ساعت: ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۴۵

👤مدرس: طاهره اصغرنژاد

 

🔅 دورۀ دوم بیماران دشوار

🔻در ادامۀ دروۀ اول بیماران دشوار به دورۀ دوم می‌پردازیم. می‌دانیم روان انسان‌ فاقد دستگاهی برای درک احساسات و هیجانات خود است.هرچند از پتانسیل لازم برای تحول آن برخوردار است.

🔻ما در دورۀ اول این درس به ساختار روان در بیماران دشوار پرداختیم. افرادی که تحت تروماهای هیجانی در زمان ساختاریابی «خود» قادر به تحول این دستگاه نبوده‌اند و از سویی فقدان ساختاردهی روان با ساختاریابی کارکردهای مشکل‌زا دنبال شده است.

🔻در تحلیل این افراد تمرکز بر بخش‌های سرکوب‌شدۀ روان تاحدی مفید است. زیرا افرادی هستند که در مواجهه با حس استیصال، به استفاده از ساختارهای سایکوپاتولوژیک می‌پردازند و بخش‌های حساس و زندۀ شخصیت (پرسونالیتی) آن‌ها به میزان زیادی آسیب دیده است. آن‌ها فاقد ظرفیت برای تفکر عاطفی هستند و کار با این بیماران باید متمرکز بر دنیای درونی آن‌ها باشد. در دورۀ دوم به بررسی برخی از این ساختارها (مانند انحرافات، مرزی و حالات روان‌پریشی) در دیدگاه روان‌درمانی تحلیلی و روانکاوی می‌پردازیم و از سویی دشواری‌های مرتبط با انتقال و انتقال شهوانی این گروه را در مواجهۀ تحلیلی مطرح می‌کنیم.

◾️مخاطبان دوره: روان‌درمانگران، روان‌شناسان و روان‌پزشکانی هستند که با مفاهیم روان‌تحلیلی و روانکاوی آشنایی کافی داشته باشند.

◾️اولویت ثبت‌نام با افرادی است که دورۀ اول را گذرانده‌اند.

🖥 شرکت در این دوره به‌صورت آنلاین در اپلیکیشن Google Meet می‌باشد.

⚠️مهلت ثبت‌نام: تا 3 آذر

☎️ برای آگاهی از شرایط و نحوهٔ ثبت‌نام با شماره ۰۹۱۰۹۰۶۶۳۰۹ تماس بگیرید یا به تلگرام پیام دهید.

 :آی‌دی تلگرام جهت ثبت‌نام
@hamava94

(شنبه تا پنجشنبه بجز روزهای تعطیل، ساعت ۹ الی ۱۷)

 

[/col]

[/row]