در اتاق درمان چه‌ می‌گذرد؟

[page_header show_title=”0″ bg_color=”#b80404″]

[title style=”center” text=”توضیحات کارگاه” size=”120″]

[row]

[col span__sm=”12″ divider=”true” align=”left” depth=”3″ depth_hover=”3″]

📅 زمان: دوشنبه‌ها یک هفته درمیان

شروع از 15 اردیبهشت 99 (10 جلسه آنلاین)

🕘 ساعت 11:00 الی 12:30

مدرس: دکتر گلنوش شهباز

ظرفیت: 20 نفر

پيرو درخواست‌ متقاضیان، این دوره برای بار دوم برگزار مى‌شود.

 

“روانکاوی که خواهی شد، تو هستی و تنها تو”(بیون، 1987 ص15).

پیش بردن درمان روانکاوی بیش از هر چیز به ظرفیت تحمل اضطرب و درد در بیمار و روانکاو بستگی دارد. بخصوص روانکاوان معاصر بر این باورند که افسانهٔ روانکاوِ بدون اضطراب یا خشم نه تنها غیر ممکن است بلکه حتی مناسب هم نیست!

روانکاوی یک فرایند معنادهی است که شدیداً مستلزم شور و شوق است؛ شور و شوقی که در آن عشق، نفرت و دانش می بایستی به صورتی کلی و نه تکه تکه تجربه و در فرایند تفکر یکپارچه شوند. وضعیتی از آگاهی روانی و هیجانی که حتماً برای هر دو طرف دردناک و توأم با اضطراب و استیصال خواهد بود.

به گفته بیون روانکاوی شامل دو فرد وحشت زده است: بیمار و روانکاو؛ روانکاو از بیمار نمی ترسد بلکه از درک افکار و احساسات فهمیده نشده می ترسد. کشیدن بارِ این هیجانات برای روانکاو هم اصلاً ساده نیست؛ بدین دلیل که به لحاظ انسانی محدود است و ممکن است به این دلیل بترسد که افکار بیمار را غیرمنطقی، متناقض یا غیراخلاقی دانسته و به شدت حس انسانیت، تخصص و حفظ کنترل او را تهدید کنند.

اگر چه روانکاو شدن مستلزمِ خلق هویتی بسیار شخصی است که شبیه به هویت هیچ تئورسین و روانکاو دیگری نیست، اما تنها مسیر کسب هویت خود از دل تجربۀ دیگری بیرون می آید.در این دوره قصد داریم به مطالعهٔ تجربهٔ شخصیِ درمانگران خردمند، بپردازیم. آنان که به جای تفسیر دادن، همه توان بودن ، عقلانی سازی کردن، از اضطراب خود و ‌بیمارانشان نترسیده و انسان بودن و حس‌های انسانی را زیسته اند؛ مطالعه مقالات درمانگران کهنه کاری که در تجربهٔ لحظات بالینی سخت در اتاق درمان، توان آموختن از تجربه و خطا را داشته اند.

    • مناسب برای درمانگرانی که دورهٔ گوش دادن و شنیدن را گذرانده اند یا به گوش دادن تحلیلی در اتاق درمان آشنایی دارند.
    • اولويت ثبت‌نام با روانپزشکان و روانشناسان است.
    • شرکت در این دوره به‌صورت آنلاین در اپلیکیشن اسکایپ میباشد.

 

[/col]

[/row]
[button text=”پیش ثبت‌نام” radius=”99″ link=”https://hamava-institute.com/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%aa%d8%a7%d9%82-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%da%86%d9%87-%d9%85%db%8c-%da%af%d8%b0%d8%b1%d8%af%d8%9f/”]