باشگاه کتاب‌خوانی: انتقال متقابل، یکی از چالش های رابطهٔ درمانی

[page_header show_title=”0″ bg_color=”#b80404″]

[title style=”center” text=”توضیحات کارگاه” size=”120″]

[row]

[col span__sm=”12″ divider=”true” align=”left” depth=”3″ depth_hover=”3″]

📅 زمان: یکشنبه‌ها یک هفته درمیان

شروع از 28 اردیبهشت 99 (10 جلسه آنلاین)

🕘 ساعت 11:00 الی 12:30

مدرس: دکتر گلنوش شهباز

ظرفیت: 20 نفر

 

در ابتدای سال ۹۹ به شوقِ گفت و شنود علمی و  صمیمانه “باشگاه کتاب‌خوانی” را در هم آوا فراهم آوردیم تا فضایی برای به اشتراک گذاشتن آرا و نظرات تئورسین های مختلف بوجود آید. از آنجایی که هیچ درمانگری حتی با تکیه بر تجربه در برابر حس انتقال متقابل مصون نیست، نخست با انتقال متقابل: یکی از چالش های رابطهٔ درمانی آغاز می کنیم.

گاه پیش آمده که در میانهٔ راه با موقعیت های بسیار چالش برانگیزی در اتاق درمان مواجه شده ایم که بیش از پیش ما را نامطمئن کرده و باعث شده از خود سوال کنیم که آیا با این بیمارِ بخصوص مسیر درستی را پیش رفته ایم؟

مواجهه با چنین تنگناهایی در گرماگرم حس انتقال متقابل، گاه درمانگر را در لبهٔ پرتگاه قرار می دهد اما از طرفی دیگر تنها منبع دستیابی اطلاعات راجع به بیمار و روانکاو است و دادن هرگونه تفسیری بدون پرداختن به اتمسفر جلسه و خارج از بطنِ رابطهٔ عاطفی که با بیمار داریم مؤثر نخواهد بود.

در اين دوره از “باشگاه کتاب‌خوانی” هم آوا به بررسى این کتاب: “ارتباط عاطفی: تحلیل انتقال متقابل و استفاده از  احساسات در تکنیک تحلیلی”(پال گلتنر، ۲۰۱۴)مى‌پردازیم و نحوهٔ کار کردن با بیماران ساختارهای مختلف را مرور خواهیم کرد.

        • اولويت ثبت‌نام با روانپزشکان و روانشناسانی است که با مفاهیم تحلیلی آشنایی دارند.
        • شرکت در این دوره به‌صورت آنلاین در اپلیکیشن اسکایپ میباشد.

 

[/col]

[/row]