دکتر نهاله مشتاق (مدیر موسسه هم‌آوا)

دکتر نهاله مشتاق(PhD) روان‌شناس بالینی و روانکاو، در تورنتو  به کار بالینی مشغول است. وی یکی از بنیان­‌گذاران و مدیر موسسۀ خدمات روان­‌شناختی هم‌­آوا در تهران است. او فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران است و مدرک روانکاوی خود را از انستیتوی روانکاوی شیکاگو دریافت کرده است.

دکتر مشتاق یکی از سردبیران مجلۀ گفتمان روانکاوی است. وی عضو انجمن روانکاوی آمریکا (ApsaA) است.

 

 

تخصص دکتر مشتاق روان‌درمانی تحلیلی با بزرگسالان است. وی در موسسۀ هم‌آوا به ارایۀ دروسی چون نظریه‌­های روانکاوی، آسیب‌­شناسی از منظر روانکاوی، نظریات معاصر در زمینۀ تعبیر رویا و دیگر موضوعات مربوط به ابعاد نظری و تکنیک روان­‌درمانی تحلیلی مشغول است و استاد ناظر کار بالینی بسیاری از دانشجویان است.

دکتر مشتاق ارائه‌های متعددی در حوزۀ روانکاوی، تفاوت‌های جنسیتی، روابط ابژه­ مجازی و روایت‌شناسی را در کارنامۀ خود دارد و دربارۀ موضوعات مربوط به رابطۀ مادر-کودک مطالب متعددی را به رشتۀ تحریر درآورده‌است.

او مترجم و ویراستار نسخۀ فارسی کتاب “بیمار و روانکاو” سندلر، در و هولدر، “وینیکات” آدام فیلیپس و “جنون چیست؟” درین لیدر است و مقالات وی در مجلات معتبر روانکاوی از قبیل

Journal of American Psychanalytic Association, Psychoanalytic Review, Modern Psychoanalysis, International Forum of Psychoanalysis and Psychoanalytic Discourse

به چاپ رسیده‌­اند.