دورۀ دوم بیماران دشوار

[page_header show_title=”0″ bg_color=”#b80404″]

[title style=”center” text=”توضیحات کارگاه” size=”120″]

[row]

[col span__sm=”12″ divider=”true” align=”left” depth=”3″ depth_hover=”3″]

? زمان: یکشنبه‌ها یک هفته درمیان

شروع از 4 دی 1401 (10 جلسه آنلاین)

? ساعت: ۱۰:۳۰ الی ۱۱:۴۵

?مدرس: طاهره اصغرنژاد

 

? دورۀ دوم بیماران دشوار

?در ادامۀ دروۀ اول بیماران دشوار به دورۀ دوم می‌پردازیم. می‌دانیم روان انسان‌ فاقد دستگاهی برای درک احساسات و هیجانات خود است.هرچند از پتانسیل لازم برای تحول آن برخوردار است.

?ما در دورۀ اول این درس به ساختار روان در بیماران دشوار پرداختیم. افرادی که تحت تروماهای هیجانی در زمان ساختاریابی «خود» قادر به تحول این دستگاه نبوده‌اند و از سویی فقدان ساختاردهی روان با ساختاریابی کارکردهای مشکل‌زا دنبال شده است.

?در تحلیل این افراد تمرکز بر بخش‌های سرکوب‌شدۀ روان تاحدی مفید است. زیرا افرادی هستند که در مواجهه با حس استیصال، به استفاده از ساختارهای سایکوپاتولوژیک می‌پردازند و بخش‌های حساس و زندۀ شخصیت (پرسونالیتی) آن‌ها به میزان زیادی آسیب دیده است. آن‌ها فاقد ظرفیت برای تفکر عاطفی هستند و کار با این بیماران باید متمرکز بر دنیای درونی آن‌ها باشد. در دورۀ دوم به بررسی برخی از این ساختارها (مانند انحرافات، مرزی و حالات روان‌پریشی) در دیدگاه روان‌درمانی تحلیلی و روانکاوی می‌پردازیم و از سویی دشواری‌های مرتبط با انتقال و انتقال شهوانی این گروه را در مواجهۀ تحلیلی مطرح می‌کنیم.

◾️مخاطبان دوره: روان‌درمانگران، روان‌شناسان و روان‌پزشکانی هستند که با مفاهیم روان‌تحلیلی و روانکاوی آشنایی کافی داشته باشند.

◾️اولویت ثبت‌نام با افرادی است که دورۀ اول را گذرانده‌اند.

? شرکت در این دوره به‌صورت آنلاین در اپلیکیشن Google Meet می‌باشد.

⚠️مهلت ثبت‌نام: تا 3 آذر

☎️ برای آگاهی از شرایط و نحوهٔ ثبت‌نام با شماره ۰۹۱۰۹۰۶۶۳۰۹ تماس بگیرید یا به تلگرام پیام دهید.

 :آی‌دی تلگرام جهت ثبت‌نام
@hamava94

(شنبه تا پنجشنبه بجز روزهای تعطیل، ساعت ۹ الی ۱۷)

 

[/col]

[/row]