سمپوزیوم در جستجوی خویش و دیگری

توضیحات:

مرکز خدمات روانشناختی هم‌آوا هر سال به مناسبت حضور دکتر سیامک موحدی در ایران، یک برنامهٔ علمی برای علاقمندان به روانکاوی تدارک می‌بیند. برنامهٔ امسال، تحت عنوان سمپوزیوم در جستجوی خویش و دیگری، نگاهی متفاوت به درهم‌تنیدگی روایت‌هایی دارد که در مورد خود و دیگری می‌سازیم.

ارائه دهندگان:

دکتر سیامک‌ موحدی برای دوست‌داران روانکاوی چهره‌ای آشناست. او استاد روانکاوی دانشکده روانکاوی بوستون و استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ماساچوست است. بیش از یک دهه است که دکتر موحدی به‌طور مستمر، به آموزش و تحلیل درمانگران در ایران می‌پردازد. نگاه او به موضوعات روانکاوی، پیچیده، چندوجهی و منحصر به‌فرد است. دکتر موحدی سخنران اول سمپوزیوم هم‌آوا است. او در هر تلاشی برای ساخت روایتی از دیگری، ردپای سوالات بی‌جواب‌مانده در مورد خویشتن را پیدا می‌کند و در سخنرانی‌اش به آن می‌پردازد.

دکتر جیمز اندرسون، استاد دانشکدهٔ روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه نورت‌وسترن و استاد روانکاوی انستیتو روانکاوی شیکاگو است. او که به تازگی دورهٔ ریاستش در انجمن روانکاوی شیکاگو به پایان رسیده است، به بررسی تأثیر اتفاقات عمدهٔ زندگی نظریه‌پردازان بر شکل‌گیری نظریه‌شان علاقمند است و در همین مورد کتابی در دست تألیف دارد. دکتر اندرسون سال‌ها پیش در یک سفر تحقیقاتی به انگلستان با افراد صاحب‌نامی همچون آنا فروید، مارگارت لیتل و مسعودخان مصاحبه کرده است. سخنرانی دکتر جیمز اندرسون در سمپوزیوم هم‌آوا روایتی از تجربیات و دریافت‌هایش از این مصاحبه‌هاست. او می‌خواهد وینیکات را در قصه‌های کسانی که از نزدیک او را می‌شناختند پیدا کند.

? منتظر دیدار شما هستیم تا با هم بشنویم، بپرسیم و بیاندیشیم.

? زمان: چهارشنبه ۲۹ خرداد- ساعت ۱۵:۳۰-۱۸:۳۰

? مکان: انستیتو روانپزشکی تهران، خیابان ستارخان، خیابان نیایش، کوچه منصوری، پلاک ۱

هزینه: رایگان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *